پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
آیت‌الله طاهری در گلستان شهدای اصفهان آرام گرفت
نوشته شده در پنج شنبه 16 خرداد 1392
بازدید : 219
نویسنده : حامد عابدی

آیت‌الله سیدجلال‌الدین طاهری اصفهانی در میان خیل عظیم مردم اصفهان در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اصفهان، مراسم تشییع پیکر حضرت آیت‌الله سید جلال‌الدین طاهری اصفهانی صبح امروز سه‌شنبه از مسجد اعظم حسین‌آباد اصفهان که محل مبارزات این روحانی فرزانه علیه رژیم ستم‌شاهی بوده است آغاز و در جمع میان علاقه‌مندان به این روحانی وارسته و برخی مقامات استانی و کشوری و حجت‌الاسلام روحانی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری یازدهم و محمدرضا خاتمی از شخصیت‌های سیاسی و محمد نوری‌زاد فیلم‌ساز به سمت گلستان شهدای اصفهان تشییع شد.

حضرت آیت‌الله عظما شبیر زنجانی از مراجع تقلید شیعیان بر پیکر این روحانی مبارز رژیم ستم‌شاهی، نماز خواند.

در این مراسم شعارهایی از جمله «عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز، طاهری مجاهد پیش خداست امروز»، هم‌چنین «هیهات من الذله» و ... سر داده شد.

به گزارش ایسنا، مراسم یادبود این روحانی وارسته فردا چهارشنبه از ساعت 9 صبح در محل مسجد سید اصفهان برگزار خواهد شد.




بازدید : 191
نویسنده : حامد عابدی

مدیر دفتر حفظ و نشر آثار امام خمینی (ره) در اصفهان گفت: حفظ و نشر اندیشه های حضرت امام (ره) وظیفه همه آحاد مردم است و نمی توان گفت که تنها این موسسه وظیفه این کار را بر عهده دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا حشمتی در اجلاس ویژه پنجاهمین سالگرد نهضت امام خمینی در محل نگارخانه امام خمینی (ره) با بیان اینکه بنیاد حفظ و نشر آثار امام خمینی با پیشنهاد سید احمد آقا خمینی و با تایید حضرت امام شروع به فعالیت کرد، افزود: پس از وفات یادگار گرامی حضرت امام و طبق وصیت ایشان مسوولیت این بنیاد به سید حسن آقا خمینی، نوه گرامی حضرت امام (ره) سپرده شد.

وی ادامه داد: سید حسن آقا خمینی با وجود اینکه طبق وصیت پدرشان مسوول این بنیاد بودند، در نامه ای خطاب به مقام معظم رهبری تاکید کرد که چون پدرم در وصیت بر اطاعت از ولایت فقیه تاکید کرده است پس مایلم در صورت موافقت شما این مسوولیت به بنده تنفیذ شود، که مقام معظم رهبری نیز در جواب نامه موافقت فرمودند و برای ایشان آرزوی موفقیت کردند.

مدیر دفتر حفظ و نشر آثار امام خمینی (ره) در اصفهان، با بیان اینکه وجود دفاتر استانی در سیاست این بنیاد وجود نداشت، اظهار کرد: با وجود پیگیری های مکرر امام جمعه وقت اصفهان و همچنین مدیران اجرایی این دفتر به عنوان تنها دفتر استانی در کشور در اصفهان تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه این موسسه با محوریت فعالیت های فرهنگی و هنری شکل گرفته است، گفت: حمایت از پایان نامه ها با محوریت اندیشه های امام (ره) و دوره های آموزش وصیت نامه حضرت امام از جمله فعالیت های مهم انجام شده در این مدت بوده است.

حشمتی اضافه کرد: حفظ و نشر اندیشه های حضرت امام (ره) وظیفه همه مردم کشور است و نمی توان گفت که تنها این موسسه وظیفه این کار را بر عهده دارد.




بازدید : 318
نویسنده : حامد عابدی

 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر گفت: این دانشگاه شرایط لازم برای ایجاد رشته‌های تحصیلی مکانیک و برق در مقاطع دکترای تخصصی را دارد و امیدواریم در آیندهای نزدیک در شورای گسترش استان این موضوع به تصویب برسد.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، مهران مجلسی امروز (شنبه) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بر اساس تقسیم بندی دانشگاه‌های آزاد اسلامی در کشور، دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری در منطقه چهار قرار می‌گیرند، اظهار کرد: در این منطقه سه واحد جامع و هفت واحد بسیار بزرگ وجود دارد که واحد خمینی شهر جزو واحدهای بسیار بزرگ محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر در حال حاضر سومین دانشگاه آزاد اسلامی در استان از نظر تعداد دانشجو پس از واحدهای نجف آباد و خوراسگان است، افزود: بیش از 9 هزار دانشجو در این واحد آموزشی در مقاطع کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی و کارشناسی ارشد مشغول به فعالیت هستند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر ادامه داد: با توجه به امتیاز یکهزار و 760 در میان دانشگاه‌های آزاد کشورکه برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر در نظر گرفته شده است این واحد آموزشی آماده تبدیل شدن به یک واحد جامع است.

وی با بیان اینکه سه دانشکده‌ فنی و مهندسی، عمران و مکانیک و علوم انسانی در این واحد آموزشی قرار دارد، گفت: در تلاش هستیم دانشکده عمران را در چارت دانشگاه به صورت مستقل تشکیل دهیم.

مجلسی اضافه کرد: شرایط لازم برای تشکیل رشته‌های تحصیلی مکانیک و برق در مقاطع دکترای تخصصی در دانشگاه آماده است و امیدواریم در آینده نزدیک این موضوع در شورای گسترش استان به تصویب برسد.

وی به تشکیل هیئت امنای استانی برای انجام امور دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اشاره کرد و گفت: این هیئت امنا مسوول رسیدگی به امور واحدهای آموزشی استان است و هیئت امنای مرکزی تنها نقش نظارتی را ایفا می‌کند.

 رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر با بیان اینکه تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور موظف به تدوین برنامه پنجساله برای گسترش و پیشرفت آن واحد آموزشی شده‌اند، عنوان کرد: در برنامه پنجساله آینده دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر، 60 رشته تحصیلی جدید پیش بینی شده است که در حال حاضر رشته‌های ICT و کارشناسی ارشد در گرایش‌های برق، قدرت در شورای گسترش به تصویب رسیده است.

وی به وجود 175 عضو هیئت علمی تمام وقت و نیمه وقت و 350 حق التدریس در این واحد آموزشی اشاره کرد و افزود: اعضای هیئت علمی این دانشگاه با ترکیبی به صورت 80 نفر با مدرک دکترای تخصصی و 75 نفر دانشجوی دکترا تشکیل می‌شود.



 

 




بازدید : 203
نویسنده : حامد عابدی

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر گفت: سه طرح موتورسیکلت برقی، پرنده عمود پرواز و توربین بادی در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد که دستگاه توربین بادی در دانشگاه نصب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، سعید رسولی امروز (شنبه) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با هدف حمایت از نخبگان جوان و اعضای هیئت علمی، باشگاه پژوهشگران جوان در این دانشگاه تشکیل شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این نهاد، برقراری ارتباط سازنده با صنایع کشور و انجام پروژه‌های پژوهشی است.

وی از ثبت 10 اختراع توسط اعضای این باشگاه خبر داد و افزود: برگزاری کارگاه‌های علمی، انجام طرح‌های پژوهشی و ارایه مقالات از جمله فعالیت‌های مهم این باشگاه است.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر سرانه کتاب در این دانشگاه را به ازای هر دانشجو، 15 جلد کتاب عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر 122هزار و 600 جلد کتاب در کتابخانه دانشگاه موجود است که تلاش می‌کنیم این تعداد را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه این دانشگاه صاحب آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مجهز به امکانات برای تحقیقات دانشجویان است، اضافه کرد: سال گذشته 600 میلیون تومان برای تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها در نظر گرفته شد که این مبلغ در سال جاری به حدود یک میلیارد تومان می‌رسد.

رسولی با بیان اینکه در حال حاضر 114 طرح پژوهشی خاتمه یافته، در دانشگاه به اجرا در آمده است، گفت: 41 طرح پژوهشی نیز هم اکنون در مرحله اجرا هستند.

وی به طرح‌های مشترک با برخی ادارات و صنایع استان اشاره کرد و گفت: پروژه‌ای با اداره برق استان به مبلغ 210 میلیون تومان انجام شد و چند پروژه نیز با مشارکت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان انجام پذیرفته است.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر به چاپ 180 مقاله ISI توسط اساتید و اعضای هیئت علمی این دانشگاه اشاره کرد و افزود: تا کنون 254 مقاله نیز در کنفرانس‌های معتبر خارجی به صورت سخنرانی و پوستر ارایه شده است.

وی به کسب شش عنوان بین المللی توسط دانشجویان این دانشگاه اشاره کرد و ادامه داد: از سه طرح موتورسیکلت برقی، پرنده عمود پرواز و توربین بادی در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد.

هم‌چنین معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر نیز با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی این دانشگاه در دو بخش فوق برنامه و قرآن و عترت است، گفت: بخش فوق برنامه شامل هشت کانون فرهنگی و هنری است که به هنر و کانون‌های آزاد اندیشی می‌پردازد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی افزود: تدوین نقشه جامع فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر آغاز شده و با هدف مهندسی فرهنگی به زودی به اتمام می‌رسد.
 



 




بازدید : 243
نویسنده : حامد عابدی

رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري گفت: موزه بزرگان دين تا پايان ارديبهشت ماه افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه اصفهان محمد شريف ملک‌زاده عصر امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای اداری شهرستان اصفهان در سازمان تعاون روستایی استان اصفهان با بیان اینکه معاندین نظام تبلیغات بدی را علیه نظام اسلامی و ملت ایران آغاز کرده‌اند، اظهار کرد: موفقيت نظام اسلامی مديون خون شهدا است و خون شهدا اجازه نخواهد داد معاندین به سوء استفاده دست بزنند.

وی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی کشور در شرایط خاصی قرار دارد، افزود: باید همه کمک کنیم تا مشکلات اقتصادی هرچه زودتر برطرف شود.

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ادامه داد: برخی‌ها با بزرگنمایی و درست کردن گزارش خبری در شبکه‌های معاند قصد ضربه زدن به نظام اسلامی را دارند، در صورتی که این امر محقق نخواهد شد.

ملک‌زاده با اشاره به تحریم‌ها و مشکلاتی که بر اثر این تحریم‌ها در وضعیت اقتصادی کشور ایجاد شده است، تصریح کرد: به لطف خدا و با دعای مردم و مقام معظم رهبری کشور از این شرایط عبور کرده و مشکلات به زودی رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: نباید برخی خبرها در شبکه‌های معاندین نظام را جدی بگیریم چون کشور، ولایت فقیه دارد و به واسطه محبوبیت ایشان، کشور در جایگاه بالایی ایستاده است.

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به نزدیکی انتخابات دوره يازدهم ریاست جمهوری و شورای‌هاي اسلامی شهر و روستا گفت: دشمنان در نظر دارند فضای خوب و مطلوب انتخاباتی کشور را تخریب کرده تا مشارکت حداکثری اتفاق نیفتد.

ملک‌زاده با بیان اینکه در تمام دولت‌های پس از انقلاب خدمت‌گزاری و خدمت‌رسانی انجام شده است، تأکید کرد: خوشبختانه این خدمت‌رسانی در دولت‌های نهم و دهم، چشمگیرتر و بیشتر بوده است.

وی با بیان اینکه تمام مكان‌ها و زمان‌ها در دولت‌های نهم و دهم برای خدمت‌رسانی مدنظر قرار گرفته است، اضافه کرد: بودجه كشور به صورتی تنظیم شده است که تمام نقاط کشور را پوشش دهد و امكان خدمت‌رسانی در تمام کشور ميسر شود.

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به مصوبات استانی سفرهای ریاست جمهوری عنوان کرد: در دولت‌های پیش از دولت نهم تصویب یک مصوبه بسیار سخت و دشوار بود، در صورتی که در دولت نهم و دهم در سفرهای استانی این مصوبات بسیار آسان تصویب شده و دولت‌های آینده نیز آن را دنبال خواهند کرد.

ملک‌زاده با بیان اینکه موفقیت اصلی در کشور قرب به ولایت است، تصریح کرد: به امید خدا، مشکلات با دعای مقام معظم رهبری و کمک مردم و مسؤولان رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: بسیاری در جهان اسلام به خاطر داشتن ولایت فقیه و وجود مقام معظم رهبری به جمهوری اسلامی افتخار می‌کنند.

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به اینکه اصفهان درخصوص مسائل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، منحصر به فرد است، گفت: تنوع صنایع دستی در اصفهان به 196 مورد می‌رسد و تنها از سوی یونسکو 106 مهر اصالت به اصفهان داده شده است.

ملک‌زاده با بیان اینکه 6 اثر تاريخي در استان اصفهان به ثبت معنوی و جهانی رسيده است، افزود: یونسکو مراسم قالی‌شویی در مشهد اردهال را نیز به ثبت رسانده است که این نشان‌دهنده تلاش استانداری، دولت و علما در اصفهان است.

وی با بیان اینکه ما همه نوع موزه‌ای در ایران داریم اما جای موزه بزرگان دین در میان این موزه‌ها خالی است، گفت: خوشبختانه تمام کارهای لازم برای تشکیل این موزه انجام شده و تا آخر اردیبهشت ماه موزه بزرگان دین بازگشایی خواهد شد.

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت‌های گردشگری کشور و اصفهان استفاده کنیم، گفت: وقتی تمام زیرساخت‌ها برای جذب گردشگر محقق شود، می‌توانیم به خود و کشورمان در این مورد رتبه جهانی دهیم.

ملک‌زاده با اشاره به اینکه بیش از 600 مسجد توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دولت‌های نهم و دهم مرمت شده است، افزود: سهم اصفهان در این مرمت 130 مسجد با هزینه‌ای بالغ بر 8.5 میلیارد تومان بوده است.
 




مصلحی: گردشگری مهم‌ترین عامل توسعه استان اصفهان است
نوشته شده در پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392
بازدید : 435
نویسنده : حامد عابدی

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه گردشگری مهم‌ترین عامل توسعه استان است، به سرمایه‌گذاری هرچه بیشتر در این صنعت تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان محسن مصلحی عصر امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای اداری شهرستان اصفهان در محل سازمان تعاون روستایی استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان با دارا بودن 20 هزار اثر تاریخی هر ساله میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی را جذب کرده است، اظهار کرد: اصفهان با دارا بودن 196 نوع صنایع دستی، بالاترین رقم را در بخش صادرات کشور دارد.

وی افزود: اصفهان با ثبت 106 مهر اصالت از یونسکو، نخستین جایگاه را در کشور دارا می‌باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه میراث فرهنگی در استان اصفهان بسیار بالا است، ادامه داد: به غیر از مراکز تاریخی که در این شهر وجود دارد، مناطق نمونه گردشگری و هم‌چنین سالن اجلاس سران با یک هتل 5 ستاره و مجموعه بزرگ سیتی سنتر در سال‌های اخیر در حال ساخت است.

مصلحی با بیان اینکه بیش از 85 درصد طرح‌های در حوزه گردشگری در استان اصفهان در حال انجام است، عنوان کرد: 15 درصد باقیمانده در 22 شهرستان دیگر استان در حال انجام است و مهم‌ترین اصل انجام این طرح‌ها استفاده از منابع موجود در سطح منطقه است.

وی با بیان اینکه گردشگری در استان اصفهان مهم‌ترین عامل توسعه این استان است، یادآور شد: می‌توان با استفاده از این ظرفیت استان اصفهان را جزو بهترین شهرها از نظر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جهان قرار داد.




بازدید : 213
نویسنده : حامد عابدی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: ما نمی گوییم کار کردن برای زن مناسب نیست، اما فعالیت بیرون از منزل برای زن فضیلت نیست به طور مثال زنی که پشت تریلی می نشیند برایش فضیلت ایجاد نمی شود، بلکه همسر داری، مهر و محبت برای او فضیلت است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان با اعلام تسلیت و همدردی با زلزله زدگان بوشهر بیان کرد: همه ما در کشور وظیفه داریم که به هموطنان خود در بوشهر کمک کنیم.

وی با بیان اینکه هلال احمر با اعلام شماره حساب 99999 در بانک های ملی، ملت و مسکن آماده جمع آوری کمک های نقدی مردم برای زلزله زدگان بوشهر است، افزود: وقوع این رخدادها در کشور می تواند امتحانی برای همه هموطنان باشد که چگونه می توانند به همدیگر کمک کنند و وظیفه انسانی و شرعی خود را انجام دهند.

خطیب جمعه اصفهان در ادامه به سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در هفته پیش رو اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه در طول مدت فعالیت، این بنیاد توانسته خدمات خوبی به مردم و به خصوص قشر آسیب پذیر جامعه ارایه دهد.

وی اضافه کرد: این بنیاد باید مسکن های بزرگ بسازد، چون فقرا به خاطر توکلی که به خدا دارند معمولا صاحب اولاد بیشتری هستند و باید مسکن ها به گونه ای طراحی شود که مدت زیادی در آن زندگی کنند.

امام جمعه اصفهان همچنین به سالگرد پیوند ارتش با مردم در 29 فروردین اشاره کرد و گفت: در این روز به فرمان امام (ره) ارتش در تمام شهرهای ایران رژه رفت و مردم نیز از آن ها استقبال کردند که بسیار در حرکت انقلاب اسلامی تاثیر گذار بود.

وی در پایان به شهادت حضرت زهرا(س) اشاره کرد و این حضرت را نماد کامل یک زن و الگویی برای تمام انسان ها از جمله زنان و مردان دانست.

طباطبایی نژاد افزود: حضرت زهرا (س) چهار خصوصیت مهر و عطوفت، همسرداری، بچه داری و فرزندپروری را داشت که مهمترین خصوصیت ها برای یک زن است.

وی تصریح کرد: ما نمی گوییم کار کردن برای زن مناسب نیست، اما فعالیت بیرون از منزل برای زن فضیلت نیست به طور مثال زنی که پشت تریلی می نشیند برایش فضیلت ایجاد نمی شود، بلکه همسرداری و مهر و محبت برای او فضیلت است. 


:: برچسب‌ها: نمازجمعه , طباطبایی نژاد ,



مصطفي پورمحمدي: استكبار از عزت و وحدت ما مي‌ترسد
نوشته شده در چهار شنبه 21 فروردين 1392
بازدید : 251
نویسنده : حامد عابدی

 رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: روز ملی فناوری هسته‌ای، نمادی برای تحول علم و فناوري و پويايي صنعت کشور است و به همين دليل استكبار از وحدت و عزت ما در تمامي زمينه‌ها در هراس است.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی، صبح امروز (سه‌شنبه) به مناسبت روز بزرگداشت فناوری هسته‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نطنز با بیان اینکه آمارهای رشد توسعه علمی کشور بسیار قابل توجه و ارزشمند بوده است، اظهارکرد: در حال حاضر 4 میلیون دانشجو و 6 میلیون فارغ‌التحصیل و دهها هزار استاد دانشگاه و صدها دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی در کشور وجود دارد و در چندسال اخیر از رتبه‌های اول رشد علمی در جهان بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری توسعه علمی کشور را به عنوان اصلی‌ترین هدف و رسالتی بزرگ برگزیده‌اند، افزود: هیچ حوزه‌ای به اندازه دانشگاه و دانشگاهیان و موضوعات تحقیقات و پژوهش‌ها وقت مقام معظم رهبری را نمی‌گیرد و ایشان شخصاً این حوزه را مدیریت می‌کنند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه اگر می‌خواهیم از گزند متجاوزان و سلطه طلبان آسوده باشیم باید مسیر توسعه و رشد علمی را بپیماییم، ادامه داد: خوشبختانه پیمودن این مسیر باعث شده جامعه جوان کشور پرتلاش به پیش رود.

پورمحمدی دانش هسته‌ای را به عنوان نماد بلوغ علمی، فناوری و صنعتی کشور دانست و عنوان کرد: در دانش هسته‌ای باید علوم فراوانی با ساز و کار مناسب با هم پیوند داده شود تا دستاوردهای فناوری هسته‌ای به ثمر برسد.

وی با بیان اینکه حساسیت دنیا به دلیل رسیدن کشور ما به قابلیت ممتاز در دانش فناوری هسته‌ای است، اظهار کرد: باید به این نکته توجه کرد که تنها با دانش و پژوهش نمی‌توان به قله پیشرفت رسید و باید این دانش و پژوهش تبدیل به فناوری، صنعت و ثروت گردد تا یک کشور به جایگاه مناسب رسد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه میانگین سنی دانشمندان هسته‌ای کشور، 30 سال است، گفت: این مطلب نشان دهنده وجود نسلی پویا را دارد که خود را برای ساختن آینده‌ای ممتاز و برجسته برای کشور آماده می‌سازد.

پورمحمدی با بیان اینکه دانشمندان جوان هسته‌ای کشور نه انقلاب اسلامی و نه جنگ تحمیلی را تجربه کرده‌اند، افزود: ولی خوشبختانه این نسل چنین به نظام، کشور و ملتش تعلق داشته است که توانسته روی پای خود بایستد و برای کشور افتخارآفرینی کند.

وی با اشاره به برخی هجمه‌های دشمن در خصوص نبود تعلق جوانان به نظام و انقلاب، گفت: وجود دانشمندان هسته‌ای در کشور گواه وجود علاقه و تعلق در جوانان نسل پس از انقلاب به نظام و انقلاب و کشور است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه امام با پیروزی انقلاب بمب نوری را منفجر کردند، ادامه داد: حاصل انفجار بمب‌های جنگی و هسته‌‌‌ای، تخریب است، در صورتی که حاصل انفجار نور، پیشرفت، خیر و محبت است.

پورمحمدی افزود: دنیا از داشتن کلاهک هسته‌ای در ایران نمی‌ترسد چون آمریکا، روسیه، چین، کره شمالی و حتی اسرائیل کوچک نیز کلاهک هسته‌ای دارند بلکه باید بگوییم دنیا از عزت ما، از انگیزه ما و وحدت و پیام ما می‌ترسد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب ما موجب ایجاد انگیزه و تحول آفرینی و تغییر در ملت‌های آزادی‌خواه جهان شده است، تصریح کرد: ما به جوان فلسطینی انگیزه و امید دادیم که می‌تواند روبروی دشمن صهیونیست بایستد و یا پیروز شود و یا با عزت نفس به شهادت برسد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: اگرچه مشکلات زیادی در کشور وجود دارد، اما باید این سؤال پرسیده شود که اگر ما دوست آمریکا و رفیق اسرائیل بودیم اجازه می‌دادند که صاحب فناوری‌های روز دنیا شویم؟ آیا می‌توانستیم صاحب فناوری‌های نانو، دانش هسته‌ای و امثالهم شویم؟

پورمحمدی در پاسخ به این سؤالات تأکید کرد: البته که آنها در صورت دوستی اجازه نمی‌دادند که به فناوری‌های نو دست پیدا کنیم، چون می‌خواهند در جهان یکه‌تازی کنند و همه کشور‌ها زیر سلطه آنها باشند.

وی گفت: اگر می‌خواهیم کشور به پیشرفت و تعالی برسد و حماسه اقتصادی حقیقی در کشور ایجاد شود، باید علمی که در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی تولید می‌شود را به فناوری تبدیل کرده و از این علم در بازار کار و صنعت و تولید محصولات مفید و ثروت استفاده کنیم که خوشبختانه بلوغ کافی در کشور به خصوص در میان جوانان وجود دارد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اهمیت چرخه تبدیل علم به ثروت، بیان کرد: باید با برنامه‌ریزی صحیح این چرخه را طراحی و هدایت کرده تا بتوان به خوبی از علم تولید شده در دانشگاه‌ها استفاده کرد و اقتصاد کشور را متحول ساخت.

پورمحمدی شرکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری را یکی از مصداق‌های مهم حماسه سیاسی عنوان کرد و افزود: جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در سفری به اروپا اعتراف کرد که به دلیل بلوغ سیاسی مردم ایران ما با دولتی منتخب روبرو هستیم که با صحبت‌های سابق سردمداران آمریکا متفاوت بود و نشان دهنده عقب‌نشینی مواضع آنها است.

وی خاطرنشان‌کرد: درست است که ممکن است قانون انتخابات مشکلاتی داشته باشد که البته مجلس آن را تصویب می‌کند اما چیزی که مهم است خود انتخابات و بلوغ سیاسی و بالندگی مردم در کشور است.


:: برچسب‌ها: پورمحمدی , فناوری , هسته ای , دانش , استکبار , انتخابات ریاست جمهوری ,



بازدید : 580
نویسنده : حامد عابدی

 نخستین مجمع خیرین فن آفرین استان اصفهان با هدف حمایت از توسعه فن آفرینی در کشور و استان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان شامگاه گذشته (شنبه) در این مراسم با بیان اینکه فن آفرینی چیزی شبیه به کار آفرینی است، اظهار کرد: فرد فن‌آفرین در واقع همان کارآفرین است با این تفاوت که این کارآفرینی باید بر مبنای فعالیت علمی و نوآورانه باشد.

محمود شیخ زین الدین افزود: باید به دنبال این بود که فارغ التحصیلان دانشگاهی نوآور بتوانند علم خود را به ثروت تبدیل و کارآفرینی کنند.

وی با اشاره به خدمات شیخ بهایی در اصفهان عنوان کرد: شاید بتوان شیخ بهایی را یکی از نخستین فن آوران در کشور دانست که در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان جشنواره ای در سطح ملی به نام او هر ساله برگزار می شود.

شیخ زین الدین با بیان اینکه این شهرک ساختاری موثر در فرایند توسعه مبتنی بر دانایی بوده و کار آن متکی به بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان است، گفت: با توجه به اینکه دولت تمام زیرساخت های لازم را در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فراهم کرده است، اما به کمک خیرین برای حمایت بیشتر از شرکت های دانش بنیان در این بخش نیاز است.

وی ادامه داد: شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان نتیجه همکاری انسان‌هایی خوش‌فکر در دانشگاه، صنعت و استانداری بود تا ارتباط صنعت و دانشگاه ایجاد شده و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی قادر به تجاری کردن طرح های نوآورانه خود باشند.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه هم‌اکنون تعداد فارغ‌التحصیلان این مرکز پنج برابر پارک‌های فناوری بزرگ کشور است، افزود: نیازمند حمایت خیران از این بخش هستیم تا بتواند در ساخت ساختمان‌های در حال احداث و یا تخصیص اعتبار حمایتی برای شرکت‌های دانش بنیان تاثیر گذار باشد.

به گزارش ایسنا؛ در پایان این مراسم با اعلام نامزادها برای انتخاب هفت عضو اصلی هیئت مدیره مجمع خیرین فن آفرین، از حاضران رای گیری شد که نتایج آن در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

گفتنی است؛ هیئت مدیره مجمع خیرین فن آفرین استان اصفهان از هفت عضو اصلی که به وسیله آرای خیرین و یک عضو حقوقی و یک عضو حقیقی که از سوی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان معرفی می‌شوند، تشکیل خواهد شد.


:: برچسب‌ها: خیرین , مجمع , شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان , فن آفرین , شیخ بهایی ,



بازدید : 230
نویسنده : حامد عابدی

 عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی یکی از چالش‌های بزرگ زمانه ما را بازسازی فلسفه اسلامی دانست و بر توسعه بخشیدن به این فلسفه برای علوم انسانی و طبیعی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، غلامعلی حدادعادل عصر امروز (یکشنبه) در نخستین همایش بین المللی فلسفه مکتب اصفهان که در دانشگاه اصفهان برگزار شد، بیان کرد: چالش بزرگ زمانه ما بازسازی فلسفه اسلامی است و بنابراین ناچاریم این فلسفه را بازسازی کنیم و توسعه ببخشیم تا پشتوانه‌ای برای علوم طبیعی و انسانی باشد.

وی افزود: تاریخ فلسفه و نگارش آن و همچنین فلسفه اسلامی، به گونه‌ای که در حال حاضر نزد ما موجود است، تاریخ دیرینه‌ای ندارد و این شیوه تاریخ نگاری تحلیلی جدید از اختراعات تاریخ نگاران غربی بوده که البته بسیار خوب است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در همین تاریخ نگاری جدید اصطلاح مکتب اصفهان شکل گرفته است، افزود: این اصطلاح توسط فیلسوفان و مورخان فلسفه اسلامی عنوان شده است که توجه دانشگاه اصفهان به این مطلب امری طبیعی است و البته سزاوارتر از دانشکده ادبیات دانشگاه اصفهان جایی برای پرداختن به این مطلب وجود ندارد و باید میراث ‌دار این مکتب باشد.

حدادعادل با بیان اینکه مکتب اصفهان را باید یکی از دستاوردهای حکومت صفویه در اصفهان و ایران دانست، ادامه داد: متاسفانه هنوز صفویه شناسی در کشور ما به صورت کامل و صحیح وجود ندارد و باید به این امر اهتمام بیشتری شود.

وی با اشاره به دوران طولانی سلطنت شاه عباس صفوی گفت: در این دوران دو عامل دین و سیاست موجب اعتبار حکومت صفویه در ایران و جهان شد.

حدادعادل عنوان کرد: در آن زمان حکومت صفویه با اتحاد و یکپارچه کردن کشور به یک وحدت ملی دست یافته بود که پیش از آن با حکومتهای محلی در کشور وجود نداشت.

وی افزود: این حکومت در غرب روبروی هجوم دولت قدرتمند عثمانی که تا پشت دروازه‌های وین پیش رفته بود، در شرق جلوی ازبکان و در خلیج فارس از نفوذ پرتغالی‌ها به خاک کشور جلوگیری کرد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که حکومت صفوی سیاست را با عامل مهم فرهنگی به نام تشیع همراه کرده بود، یادآور شد: دو بال قدرتمند دین و سیاست توانست صفویان را به یکی از قدرتمندترین حکومتهای آن روز جهان از نظر امنیت داخلی، رشد اقتصادی، رشد معماری و قدرت نظامی تبدیل کند.

وی بیان کرد: در چنین شرایطی بود که مکتب اصفهان شکل گرفت. اگر آن را به یک درخت تشبیه کنیم، خاکی که ریشه این درخت در آن است حکومت صفوی، ریشه آن عقل و ایمان و عرفان، تنه این درخت فیلسوفان بزرگی نظیر میرداماد و میرفندرسکی و شیخ بهایی، هوایی که این درخت در آن رشد و نمو کرده است، فضای معارف شیعه است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس میوه درخت مکتب اصفهان را فیلسوفان پس از میرداماد و میرفندرسکی دانست و بیان کرد: اگرچه با سقوط حکومت صفوی این مکتب از اوج و موج افتاد اما پایان نپذیرفت.

وی ادامه داد: اگر روزی تخت فولاد اصفهان به زبان درآید و از گوهرهایی که در دل خود نهفته سخن بگوید، در می‌یابیم که چقدر فیلسوف و عارف و متکلم در این مکتب پدید آمده‌اند.

حدادعادل افزود: مکتب اصفهان گامی بلند در راه تلفیق و پیوند میان عقل و عرفان و شرع بوده و مانند اشعه همگرایی در کانون مکتب اسلام به همدیگر رسیده است.

وی به تلاش ملاصدرا برای ارایه یک نظام هستی شناسی و یک الگوی معرفتی قابل قبول اشاره کرد و یادآور شد: فلسفه‌ای که هم اکنون در حوزه‌های علمیه تدریس می‌شود، ادامه همان مکتب اصفهان است که از ملاصدرا آغاز و نسل به نسل به حکیمان و عالمان زمان ما همچون علامه طباطبایی و امام خمینی(ره) رسیده است.

حدادعادل افزود: سیر تفکر فلسفی امروز ما در همان جاده همسو با تفکر ملاصدرا و مکتب اصفهان است و در طول چهار قرن از این جاده اعراض نشده است.

وی با بیان اینکه اهمیت برگزاری این همایش تنها نشان دادن واقعیت تاریخی مکتب اصفهان نیست، تاکید کرد: اگرچه چاپ اثرات ارزشمند حکمای مکتب اصفهان کار بسیار خوبی است، اما باید مقدمه‌ای برای مطالعه و تحقیق عمیق مکتب اصفهان تبدیل شود.

حدادعادل با بیان اینکه باید به روح و جوهر این مکتب توجه شود، گفت: آنچه در این مکتب اهمیت دارد این است که فیلسوفان این مکتب چگونه توانستند منطق را همراه با عرفان و شهود عرفانی و شرع در این مکتب جای دهند.

وی اضافه کرد: کسی که نهج البلاغه را مطالعه کرده باشد می‌تواند شهادت دهد که معارف علوی زمینه‌ای برای تلفیق عقل، دل و شرع است که حکمای ما به دنبال آن بوده‌اند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز در جهان متفاوت با عصر صفوی یک حکومت اسلامی به نام جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است، بیان کرد: رهبری این حکومت در 34 سال گذشته با دو حکیم، فیلسوف و معلم اخلاق بوده است که حضرت امام (ره)، استاد این معارف و مقام معظم رهبری نیز اهل حکمت و از معتقدان به حکمت اسلامی هستند.

وی تفاوت حکومت صفوی را با جمهوری اسلامی وجود عالمان در راس جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: برای رسیدن به فرهنگ اسلامی نیاز به فلسفه اسلامی داریم که نقطه مقابل فرهنگ غربی است.

حدادعادل ادامه داد: فلسفه غربی که در بسیاری از جهان سیطره دارد، دین و وحی در آن جای ندارد و در آن فلسفه جای دین نشسته و فیلسوفان حکم پیامبران را دارند.

وی در پایان افزود: فلسفه غربی در حقیقت انسان را از آسمان بریده است و پایه‌های امانیسم را در جان همه انسان‌ها تقویت کرده است.


:: برچسب‌ها: فلسفه , منطق , دین , حداد , حدادعادل , فلسفه غربی , صفوی , حکومت , فیلسوف , ملاصدرا , شیخ بهایی , میرفنرسکی ,



تعداد صفحات : 17