پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 300
نویسنده : حامد عابدی

جانشين رييس ستاد بزرگداشت 23امين سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) گفت: شهرستان اصفهان با 17 هزار و 500 و شهرستان نجف آباد با سه هزار و 500 نفر به ترتيب بيشترين و كمترين تعداد زائر را به مرقد حضرت امام به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه اصفهان، مسؤولان ستاد بزرگداشت 23‌امین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) امروز(یک‌شنبه) در محل استانداری در جمع خبرنگاران حاضر شدند و به  تشریح فعالیت‌ها وچگونگی اجرای برنامه‌های این ایام پرداختند.

 فرزاد زيويار، جانشين رييس ستاد بزرگداشت 23امين سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) با بيان اينكه حدود يك ماه از تشكيل ستاد بزرگداشت 23امين سالگرد رحلت حضرت امام (ره) مي‌گذرد، اظهار كرد: اين ستاد از هشت كميته تشكيل شده است.

وي افزود: كميته‌هاي بهداشت و درمان، اعزام، پشتيباني، اطلاع رساني، فرهنگي و هنري، ترابري، مراسم و ارزيابي، هشت كميته ستاد بزرگداشت 23 امين سالگرد رحلت حضرت امام (ره) است.

زيويار با بيان اينكه در سال گذشته 45 هزار نفر از استان به مرقد مطهر حضرت امام (ره) براي برگزاري مراسم سالگرد اعزام شدند، ادامه داد: امسال 65 هزار نفر از استان اصفهان به مرقد مطهر حضرت امام (ره) اعزام خواهند شد.

جانشين رييس ستاد بزرگداشت 23 امين سالگرد رحلت حضرت امام (ره) اضافه كرد: از اين 65 هزار نفر، 17 هزار و 500 نفر از شهرستان اصفهان و مابقي از 23 شهرستان ديگر استان هستند.

وي گفت: شهرستان اصفهان با 17 هزار و 500 و شهرستان نجف آباد با سه هزار و 500 نفر به ترتيب بيشترين و كمترين تعداد زائران را به مرقد حضرت امام (ره) به خود اختصاص داده‌اند.

زيويار بيان كرد: در شهرستان اصفهان اعزام زائران توسط سپاه صاحب الزمان (عج) انجام مي‌گيرد.

وي با اشاره به برگزاري دو برنامه در 15 و 14 خرداد ماه در اصفهان به مناسبت رحلت حضرت امام (ره) و بزرگداشت 15 خرداد خاطر نشان كرد: در 14 خرداد سخنراني با حضور آيت الله خاتمي و 15 خرداد مراسمي در سالن همايش‌هاي صدا و سيماي مركز اصفهان برگزار خواهد شد.

زيويار همچنين به كاروان دو امدادي عاشقان حسيني، زائران خميني اشاره كرد و گفت: 900 نفر در اين كاروان در حدود 700 كيلومتر راه را در مدت چهار روز به مقصد مرقد مطهر حضرت امام (ره) طي خواهند كرد.

در روز 15 خرداد نه عزاداري داريم نه جشن

هم‌چنين مسؤول كميته اطلاع رساني و مراسم ستاد بزرگداشت 23 امين سالگرد رحلت حضرت امام (ره) نيز با بيان اينكه تبليغات و اطلاع رساني در خصوص مراسم بزرگداشت در اصفهان از فردا آغاز مي‌شود، اظهار كرد: به دليل تقارن 13 رجب با روز 15 خرداد جشن گرفته نمي‌شود اما از عزاداري نيز پرهيز خواهد شد.

جعفر عسگري ادامه داد: تلاوت قرآن مجيد در مساجد، برگزاري مراسم سالگرد رحلت حضرت امام در ميان نماز ظهر و عصر در ادارات استان در روز 13 خرداد از ديگر برنامه‌هاي امسال است.

ثبت نام براي اعزام به حرم حضرت امام(ره) تا 10 خردادماه ادامه دارد

‌هم‌چنین مسؤول كميته اعزام ستاد بزرگداشت 23 امين سالگرد رحلت حضرت امام (ره)  اظهار كرد: وظيفه اصلي اين ستاد اعزام و ساماندهي زائران حرم مطهر حضرت امام (ره) است.

سرهنگ اسماعيل شريفيان با بيان اينكه اعزام امسال با اتوبوس‌هاي خواهران و برادران و خانوادگي است، افزود: يكهزار و 500 مسؤول زن و مرد در اتوبوس‌ها به همراه زائران براي پشتيباني اعزام خواهند شد.

وي بيان كرد: ثبت نام براي اعزام به حرم حضرت امام (ره) از اول خردادماه آغاز شده و تا 10 خردادماه در پايگاه‌هاي بسيج سراسر استان و نيز كانون‌هاي فرهنگي مساجد ادامه خواهد داشت.

يكهزار و 500 دستگاه اتوبوس كار حمل و نقل زائران را بر عهده دارد

مسؤول كميته ترابري ستاد بزرگداشت 23 امين سالگرد رحلت حضرت امام (ره) نيز با بيان اينكه در مجموع  404 دستگاه اتوبوس براي اعزام زائران مرقد حضرت امام (ره) در نظر گرفته شده است، اظهار كرد: در كل يك‌هزار و 500 دستگاه اتوبوس كار حمل و نقل و اعزام زائران را بر عهده خواهد داشت.

حسينعلي شمعانيان افزود: تمام اتوبوس‌ها در اين سه روز بيمه خواهند شد.

هم‌چنين مسؤول كميته فرهنگي و هنري ستاد بزرگداشت 23 امين سالگرد رحلت حضرت امام (ره) خاطر نشان كرد: تهيه لوح فشرده و كتاب از وصيت نامه سياسي الهي حضرت امام (ره) توسط موسسه تنظيم و نشر آثار حضرت امام براي زائران تهيه شده است.

حجت الاسلام والمسلمين رمضانعلي معتمدي ادامه داد: برگزاري شب شعر در رابطه با حضرت امام(ره)، حضور اقليت‌هاي مذهبي در مراسم و اجراي طرح تلاوت نور در مساجد از ديگر فعاليت‌هاي فرهنگي در رابطه با ستاد بزرگداشت 23 امين سالگرد رحلت حضرت امام (ره) است.

براي تزيين خيابان‌ها از رنگ سبز به جاي رنگ سياه استفاده خواهد شد

هم‌چنين مسؤول كميته پشتيباني ستاد بزرگداشت 23 امين سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) گفت: توزيع بسته‌هاي فرهنگي در ميان زائران، ساماندهي محيط‌هاي شهري براي برگزاري مراسم و پشتيباني در تزيين خيابان‌ها به مناسبت بزرگداشت رحلت حضرت امام و نيز سالروز تولد حضرت علي(ع) از مهمترين برنامه‌هاي اين كميته است.

اكبر معتمدي بيان كرد: امسال به دليل تقارن 13 رجب سالروز تولد حضرت علي(ع) با 15 خرداد براي تزيين خيابان‌ها از رنگ سبز به جاي رنگ سياه استفاده خواهد شد.

زائران از آب بسته بندي شده استفاده كنند

هم‌چنین مسؤول كميته بهداشت و درمان ستاد بزرگداشت 23 امين سالگرد رحلت حضرت امام (ره) نيز با بيان اينكه بيمارستان‌ها در بين راه زائران را به صورت رايگان مداوا خواهند كرد، اظهار كرد: زائران در استفاده از آب بسيار دقت داشته باشند و از آب بسته بندي شده استفاده كنند.

احمد جمشيدي ادامه داد: زائران بايد دقت كنند كه از آوردن غذاي پخته در بين راه خودداري كنند، چون معمولا فرصت گرم كردن آن در بين راه نيست و دچار مشكل خواهند شد.

مسؤول كميته ارزيابي ستاد بزرگداشت 23 امين سالگرد رحلت حضرت امام (ره) نيز با بيان اينكه اين ستاد امسال با هدف ارزيابي اين مراسم شكل گرفته است، گفت: تاكنون دو جلسه در اين كميته تشكيل شده است.

اكبر كمالي از ارزيابي اين مراسم به صورت مداوم و در طول مراسم به كمك جهاد دانشگاهي واحد اصفهان خبر داد و افزود: فرم‌هاي نظر سنجي در ميان زائران اصفهان توزيع خواهد شد تا ميزان رضايت آن‌ها از خدمات مشخص شود.

 




امروز خورشید بر فراز کعبه عمود می‌شود
نوشته شده در یک شنبه 7 خرداد 1391
بازدید : 468
نویسنده : حامد عابدی

یک کارشناس نجوم گفت: در زمانی که خورشيد دقيقا بر فراز شهر مکه به صورت کاملا عمود قرار گرفته است، بهترين فرصت براي تعيين جهت قبله در شهرهاي مختلف کشور است.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان اظهار کرد: خورشید در زمان ظهر شرعی به وقت شهر مکه به طور دقیق بر خانه کعبه عمود خواهد شد.

وی افزود: این اتفاق تنها دوبار در سال در نیمکره شمالی می‌افتد که بهترین زمان برای تشخیص قبله است.

این کارشناس نجوم با اشاره به اینکه جهت‌يابي قبله از جمله مهمترين فعاليت‌هاي منجمان مسلمان در طول تاريخ بوده است، افزود: هفتم خرداد ماه و بيست و پنجم تيرماه بهترين زمان‌ها براي يافتن جهت دقيق قبله با استفاده از تابش خورشيد است.

وی عنوان کرد: به دليل انحراف 23.5 درجه‌اي زمين در فضا، تابش خورشيد در طول سال از عرض جغرافيايي 23.5 درجه جنوبي به صورت عمود تابش مي‌کند و به همين شکل تا 23.5 درجه‌ عرض شمالي پيش مي‌رود و دوباره اين تابش عمود به سمت مدار جنوبي باز مي‌گردد.

مرادی ادامه داد: در اين مسير رفت و برگشت، تابش خورشيد دو بار در دو روز 7 خرداد و 25 تير ماه در هنگام ظهر شرعي بر شهر مکه عمود مي‌شود. در اين زمان خورشيد بر عرض‌هاي ديگر از جمله عرض جغرافيايي کشور ايران مايل‌تر مي‌تابد بنابراين به طور مثال در هنگام ظهر شرعي به وقت مکه به دليل تابش عمود خورشيد، اجسام هيچ سايه‌اي در اين شهر نمي‌سازند، اما در ايران اجسام داراي سايه خواهند بود.

وی اضافه کرد: اگر در زمان‌های ياد شده به هنگام ظهر شرعي شهر مکه - حدود ساعت 13 و 48 دقيقه به وقت ايران - ميله يا تکه چوب صافي را به طور کاملا عمود در زمين فرو کنيم، خواهيم ديد که سايه‌اي بر روي زمين ايجاد مي‌کند که هم راستا ولي خلاف جهت شهر مکه است به دليل اين‌که خورشيد از سمت شهر مکه مي‌تابد.

این کارشناس نجوم افزود: اگر در راستاي سايه و رو به سوي خورشيد يعني در خلاف جهت سايه بايستيم، دقيقا در جهت قبله ايستاده‌ايم چون در آن زمان خورشيد دقيقا بر فراز شهر مکه به صورت کاملا عمود قرار گرفته است، بهترين فرصت براي تعيين جهت قبله در شهرهاي مختلف کشور است.




بازدید : 329
نویسنده : حامد عابدی

رییس مرکز آموزش نجوم ادیب اصفهان گفت: گذر سیاره ناهید از مقابل خورشید که در خردادماه اتفاق می افتد، هفتمین گذر از زمان اختراع تلسکوپ است.

حسین مزروعی در گفت وگو با خبرنگار سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، اظهار کرد: گذر سیاره ناهید از مقابل خورشید، 17 خردادماه سال جاری و در زمان طلوع خورشید انجام می شود.

وی با بیان اینکه این این گذر در هر قرن حداکثر دو بار اتفاق می افتد، افزود: در قرن بیستم این گذر اتفاق نیفتاده است.

رییس مرکز آموزش نجوم ادیب اصفهان ادامه داد: گذر سیاره ناهید از مقابل خورشید که در خردادماه اتفاق می افتد، هفتمین گذر از زمان اختراع تلسکوپ است.

وی گفت: پس از این گذر تا حدود یکصد و پنج سال دیگر گذر این سیاره از مقابل خورشید اتفاق نخواهد افتاد.

مزروعی همچنین به برنامه های مرکز آموزش نجوم ادیب اصفهان در این روز اشاره کرد و افزود: برگزاری کارگاه آموزشی و رصد این گذر در میدان نقش جهان و دانشگاه اصفهان از جمله این برنامه ها است.

به گزارش ایسنا، سیاره زهره یا ناهید (ونوس) به ترتیب فاصله از خورشید، دومین سیاره منظومه شمسی است و بین زمین و تیر قرار دارد. این سیاره نزدیک ترین سیاره به زمین است و بعد از خورشید و ماه، درخشان ترین جرم آسمانی طبیعی است که به هنگام شب از زمین رویت می شود.

گفتنی است، گذر سیاره ناهید از مقابل خورشید از ساعت 2 و 36 دقیقه و 49 ثانیه به وقت ایران آغاز می شود. خورشید در ساعت 5 و 48 دقیقه طلوع خواهد کرد و در ساعت 9 و 24 دقیقه و 14 ثانیه زمان گذر به پایان می رسد.

 




بازدید : 295
نویسنده : حامد عابدی

نمایشگاه “خودباوری تولید ملی” در موسسه آموزش عالی فیض الاسلام شهرستان خمینی شهر به کار خود پایان داد.

محسن صمدانیان در گفت وگو با خبرنگار سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، اظهار کرد: مهمترین هدف برگزاری نمایشگاه “خودباوری، تولید ملی“، ارتقا سطح علمی و توانمندی دانشجویان و ایجاد نشاط و حمایت از تولید ملی و خلاقیت و نوآوری بوده است.

وی افزود: پیوند دانشگاه و صنعت و ایجاد رقابت سالم میان دانشجویان و تشویق آنها به اجرای هرچه بهتر و بیشتر فعالیت های علمی و فرهنگی از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه بوده است.

رییس موسسه آموزش عالی فیض الاسلام ادامه داد: این نمایشگاه تنها برای دانشجویان رشته مدیریت صنعتی برگزار شده است.

صمدانیان با بیان اینکه هنرستان های فنی و حرفه ای مهمترین جامعه هدف این نمایشگاه بوده است، عنوان کرد: جمعی از دانش آموزان و دانشجویان استقبال خوبی از این نمایشگاه انجام دادند.

به گزارش ایسنا، موسسه آموزش عالی فیض الاسلام با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1385 در شهرستان خمینی شهر آغاز به کار کرد.

گفتنی است، نمایشگاه خودباوری، تولید ملی از یکم خردادماه سال جاری آغاز و عصر (پنجشنبه) چهارم خردادماه به کار خود پایان داد.

 




بازدید : 319
نویسنده : حامد عابدی

خطیب جمعه اصفهان گفت: مذاکرات هسته ای میان ایران و کشورهای غربی موجب می شود که افکار عمومی حرف های به حق ما را بشنود و به حق هسته ای ما پی ببرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به سالروز شهادت امام دهم اظهار کرد: امام هادی(ع) یکی از مظلوم ترین ائمه است.

وی با بیان اینکه امام هادی(ع) با وجود فشارهای زیادی که از جانب خلیفه عباسی به ایشان وارد می شد توانستند شاگردان زیادی تربیت کند و آثار فاخری برای تشیع به جا بگذارد، افزود: یکی از مشهورترین شاگردان ایشان حضرت عبدالعظیم حسنی است.

خطیب جمعه اصفهان ادامه داد: زیارت جامع کبیره از بهترین آثار ماندگار تاریخ تشیع است که باید با تفکر آن را مطالعه کرد.

وی با اشاره به توهین یکی از خوانندگان به ساحت مقدس امام هادی(ع) گفت: مطمئنا این ملعون امام هادی را نشناخته است.

طباطبایی نژاد خاطر نشان کرد: البته این فعالیت ها عجیب نیست چون همانطور که در قرآن آمده است دشمنان اسلام نخستین فعالیتی که برای تخریب این دین مبین انجام می دهند توهین به رهبران دینی است.

وی تاکید کرد: دشمنان بدانند که با اینگونه فعالیت ها هیچگونه خللی در عشق و ارادت ما نسبت به ائمه وارد نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین به مذاکرات ایران با گروه 1+5 با ایران در بغداد اشاره کرد و ادامه داد: این نشست ها موجب می شود که افکار عمومی حرف های به حق ما را بشنوند و به حق هسته ای ما پی ببرند.

وی با بیان اینکه طبق فتوای مقام معظم رهبری ساخت سلاح هسته ای نامشروع و حرام است، تصریح کرد: فشارهای سیاسی برخی کشورهای غربی به ایران نوعی بهانه جویی برای مخالفت با تفکر اسلام است.

وی همچنین با اشاره به روز حمایت از خانواده های زندانیان افزود: نباید خانواده های زندانیان به خاطر گناهی که یکی از اعضای خانواده مرتکب شده مجازات شوند.




بازدید : 420
نویسنده : حامد عابدی

سلسله نشست‌های بزرگداشت نام‌آوران حوزه علمیه اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان،مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اعلام این خبر گفت: مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان، دانشگاه آزاد اسلامی منطقه چهار و پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ما را در برگزاری بزرگداشت نام آوران حوزه علمیه اصفهان یاری می‌کنند.

 محمود شالویی صبح امروز (سه شنبه) در نشست خبری بزرگداشت نام آوران حوزه علمیه اصفهان با اشاره به سلسه نشست‌های بزرگداشت نام آوران حوزه علمیه اصفهان افزود: اصفهان در طول تاریخ مهد هنر، علم و دانش همراه با معنویت بوده است.

همچنین معاون طرح و برنامه اداره کل ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: فراخوان و سفارش مقاله درخصوص نام آوران حوزه علمیه اصفهان، چاپ چکیده مقاله‌ها، برگزاری میزگردهای تخصصی در شهر اصفهان و شهرستانهای استان از مهمترین فعالیت‌های انجام شده برای برگزاری نشست بزرگداشت نام آوران حوزه علمیه اصفهان است.

احسان مشکلانی با بیان اینکه این نخستین تجربه اداره کل ارشاد اسلامی استان در برگزاری چنین نشست‌هایی است، افزود: در تلاشیم که این نشست‌ها هرچه بهتر و کامل‌تر برگزار شود.

وی ادامه داد: در جشنواره مطبوعات آینده پرداختن اصحاب رسانه به این بزرگان یکی از پارامترهای مهم در ارزیابی داوران خواهد بود.

همچنین دبیر علمی بزرگداشت نام آوران حوزه علمیه اصفهان نیز با بیان اینکه اصفهان در طول تاریخ توانسته یک حیات فرهنگی مستمر داشته باشد، اضافه کرد: بیشتر فعالیت‌های فرهنگی در این شهر در عصر صفوی صورت گرفته است.

محمد حسین ریاحی افزود: البته اصفهان در چندین دوره قبل از صفویه از شهرهای مهم علمی و فرهنگی کشور بوده است.

وی با بیان اینکه تفسیر قرآن، کلام، طب و ادب عربی و فارسی از جمله علوم مهم مفاخر اصفهان در طول تاریخ  بوده است، عنوان کرد: به همین دلیل این شهر پس از شهر مکه دومین پایتخت فرهنگ و تمدن جهان اسلام نامیده شد.




بازدید : 309
نویسنده : حامد عابدی

طرح فن آفرینانه پوشش چند منظوره خوراکی برای کاهش ضایعات محصولات کشاورزی در هشتمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی در بخش فن آفرینان نوپا موفق به کسب رتبه نخست و تندیس زرین این جشنواره شد.

فرشید سهیلی طراح و مبتکر این طرح در گفتگو با خبرنگار سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، با بیان اینکه این طرح یک پوشش به صورت محلول برای مواد خوراکی است، اظهار کرد: این پوشش از مواد اولیه موم و برنج تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه پوشش چند منطوره مواد خوراکی به دلیل طبیعی بودن، ماندگاری میوه ها را به مدت طولانی افزایش می دهد، افزود: عطر و طعم میوه ها پس از استفاده از این پوشش به طورکامل حفظ خواهد شد.

سهیلی ادامه داد: پوشش های نگهدارنده مشابه ساخته شده در خارج از کشور به دلیل استفاده از مواد شیمیایی در آن، ممکن است اثرات بدی بر روی مواد خوراکی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه شرکت در جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی به دلیل حجم داوری ها و رقابت فشرده میان شرکت کنندگان از سطح بالایی برخوردار است، بیان کرد: در بورس عرضه و فروش فناوری تعامل خوبی میان کارآفرینان و سرمایه گذاران و صاحبان ایده فراهم می شود.

مدیرعامل شرکت نانو واحد صنعت پرشیا با بیان اینکه صنایع ما باور ندارند که می توانند با تکنولوژی متحول شوند، اضافه کرد: متاسفانه هنوز تکنولوژی نتوانسته جایگاه خوبی در صنعت بیابد.

وی در مورد واحدهای R&D در صنایع تصریح کرد: متاسفانه با وجود این واحدها در صنعت کشور، هیچ تحقیق کاربردی در آنها انجام نمی گیرد.

وی گفت: برخی تصور می کنند تکنولوژی و تحقیق تنها در دانشگاه ها کاربرد دارد، در صورتی که صنایع در کشورهای پیشرفته از واحدهای R&D به خوبی استفاده می کنند.


:: برچسب‌ها: صنعت R&D ,



بازدید : 223
نویسنده : حامد عابدی

 وزیر سابق امور خارجه کشورمان رشوه خواری را یکی از بزرگترین معضلات موجود در کشور دانست و بر رفع این معضل به وسیله نظارت و گزینش صحیح مسوولان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، منوچهر متکی شامگاه گذشته (جمعه) در مسجد لنبان اصفهان رشوه خواری را یکی از مهمترین معضلات در سیستم اداری کشور دانست و تاکید کرد: اگر رییس جمهور و قوه قضاییه با ایجاد یک حاشیه امن، اعلام کنند که هرکس رشوه گرفته است خود را معرفی کند، متاسفانه آمار خوبی به دست نخواهد آمد.

وی افزود: متاسفانه در بسیاری از ادارات کشور ابتدایی‌ترین فعالیت‌ها تنها با پرداخت رشوه میسر می‌شود که این یک نکته بسیار خطرناک است و باید با گزینش مسوولان و نیز نظارت بر آنها این مسئله را کاهش داده و برطرف کنیم.

متکی در ادامه سخنانش نام‌گذاری امسال به نام " حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی" را فلسفه‌ای دانست که رمز گشایی و تحقق آن بر عهده تمامی اقشار جامعه و مخاطبان این شعار است.

وی با بیان اینکه مردم در پیش از انقلاب هیچ نقشی در سرنوشت خود نداشتند، افزود: سفارتخانه‌های آمریکا و انگلیس، نمایندگان مجلس و نخست وزیر و وزرای کابینه را تعیین کرده و به شاه اعلام می‌کردند و این اسامی از صندوق در می‌آمد.

وزیر سابق امور خارجه کشور ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی مردم بر سرنوشت خود مسلط شده و با نقش آفرینی در آن به صورت شرکت در انتخابات آن را رقم زدند.

وی با بیان اینکه همه دولت‌ها پس از اتمام دو دوره خود مایل بودند که دولت بعدی از همفکران خودشان تشکیل شود، گفت: اما شاهد بودیم که این اتفاق نیفتاد و مهمترین دلیل این امر، آزادی انتخابات بود که مردم می‌توانستند هر فکر و منطق سیاسی را که مایل بودند، انتخاب کنند.

نماینده دوره‌های اول و هفتم مجلس شورای اسلامی با اشاره به وقایعی که پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 رخ داد، تصریح کرد: برخی از آن سوی مرزها منتظر هستند وقایعی همچون چهار سال پیش در کشور رخ دهد و یا انتخابات برگزار نشود و البته این خواسته آنها در انتخابات مجلس نهم نیز وجود داشت و خوشبختانه بیش از 60 درصد مردم در انتخابات شرکت کردند و موجب ناامیدی دشمن شدند.

وی ادامه داد: امسال نیز مشارکت گسترده مردم در مهمترین رخداد سیاسی کشور یعنی انتخابات ریاست جمهوری را می‌طلبد که البته مردم مانند سه دهه گذشته از انقلاب در آن حضور حماسی خواهند داشت.

متکی با بیان اینکه حضور گسترده مردم در رویدادهای انقلاب همچون انتخابات و راهپیمایی‌ها به این معنی نیست که آنها هیچ مشکل و یا مطالبه‌ای از نظام و مسوولان ندارند، تاکید کرد: مطالبه حق مردم است و مسوولان باید به مطالبات مردم رسیدگی و آنها را به انجام رسانند.

وی تورم و بیکاری را مهمترین معضل خانواده‌های ایرانی دانست و گفت: باید با اتخاذ تصمیم‌های صحیح و کارشناسانه و اقدامی حماسی در اقتصاد، مشکلات را بشکنیم و بر آن فائق آییم.

وزیر سابق امور خارجه با اشاره به اینکه امور اقتصادی در تمام کشورها یک امر عرفی است، بیان کرد: در همه جای دنیا اگر میان عرضه و تقاضا اعتدال نباشد تورم حاصل شده و مشکلات زیادی در ادامه آن در کشور رخ خواهد داد.

وی با اشاره به الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت در کشور و با اهمیت دانستن آن گفت: باید برای رسیدن به هدف رشد اقتصادی و پیشرفت کشور و توسعه عدالت از این الگو و تجربیات دیگر کشورها استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه روزگاری در مالزی مشکلات اقتصادی همچون کاهش ارزش پول ملی و نیز تورم زیاد وجود داشت، افزود: مهاتیر محمد، نخست وزیر وقت مالزی با بستن دفاتر جورج سورس و نیز اتخاذ تصمیم های صحیح و کارشناسانه باعث رشد و اعتلای اقتصادی آن کشور شد.

وی همچنین خصوصی سازی را گام مهمی در پیشرفت کشور دانست و عنوان کرد: دولت تاجر، کشاورز، صنعت ساز و صنعت گر خوبی نیست، بلکه تنها باید ناظر و تصمیم ساز باشد و این مردم و بخش خصوصی هستند که باعث ارتقای اقتصاد خواهند شد.

متکی حمایت از تولید ملی را ضامن پیشرفت کشور دانست و یادآور شد: تولید ثروت در کشور باید به عنوان یک امر مهم تلقی شود و این مسئله تنها با ارتقا و حمایت از تولید ملی میسر خواهد شد.

وی ادامه داد: باید تمام سیاست‌های حمایتی از تولید ملی در دولت یازدهم بازنگری شده که یکی از این موارد سیستمی شدن حمایت به جای سفارشی شدن آن است.

منوچهر متکی افزود: گاو صندوق خاوری، مدیرعامل فراری بانک ملی ایران پر بود از برگه‌هایی که برای درخواست وام و حمایت از اشخاص خاص به دست او رسیده بود که حاصل آن فساد سه هزار میلیارد تومانی شد.

وی بازگرداندن زمین‌های مردم که توسط رضاشاه و پس از آن محمدرضا شاه به زور گرفته شده بود و در حال حاضر در اختیار بنیاد علوی است را خواستار شده و گفت: به دستور حضرت امام (ره) این اموال از خانواده پهلوی گرفته شده و از بنیاد پهلوی به علوی سپرده شد و باید این اموال به مردم بازگردانده شود.

وی به وضعیت آموزش و پرورش در کشور اشاره کرد و افزود: خوشبختانه گام‌های مثبتی در این زمینه در کشور برداشته شده است که آخرین آنها سند تحول آموزش است که البته اجرایی شدن آن اهمیت بسیاری دارد.

وزیر سابق امور خارجه کشور ادامه داد: ایمن سازی مدارس یکی از گام‌های مهمی است که دیگر حوادثی همچون مدرسه شین آباد اتفاق نیفتد.

وی رابطه دانش آموزان با امور بین الملل را ضعیف دانست و تصریح کرد: متاسفانه دانش آموزان با وجود خواندن درس زبان انگلیسی نمی‌توانند به صورت کاربردی از آن استفاده کنند و باید این درس و آموزش رایانه از اولویت‌های آموزش و پرورش در دولت یازدهم قرار گیرد.




تعداد صفحات : 17
صفحه قبل 1 ... 12 13 14 15 16 ... 17 صفحه بعد